|
Utrwalenie znajomości samogłosek. Ćwiczenia w czytaniu wyrazów dwusylabowych
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3473 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Czytanie jest sposobem porozumiewania się, przekazywania informacji między dwiema osobami. Czytanie płynne, poprawne, wyraziste i ze zrozumieniem jest podstawowym warunkiem zdobywania wiadomości i dalszego opanowania wiedzy we wszystkich dziedzinach.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH
Temat: Utrwalenie znajomości samogłosek. Ćwiczenia w czytaniu wyrazów dwusylabowych.
1. Rozpoznawanie dotykiem ukrytych liter – rozładowanie napięcia, pobudzanie wyobraźni, ćwiczenie umiejętności rozpoznawania samogłosek. Nauczycielka umieszcza 22 litery (plastykowe kontury) w pudełku. Nauczycielka wymienia samogłoski. Dziecko za pomocą dotyku wyszukuje odpowiedniej literki i układa przed sobą. Po wyszukaniu wszystkich samogłosek dziecko nazywa je po kolei i dobiera odpowiadające im litery drukowane i pisane. 2. Układanka obrazkowa – kształcenie koordynacji wzrokowo-słuchowej, ćwiczenia syntezy sylabowej wyrazów. Dzieci otrzymują pocięte ilustracje prostych, dwusylabowych wyrazów. Składają obrazki w całość, odnajdują sylabowe podpisy do obrazków. 3. Zabawa ruchowa: reakcja na przerwę w muzyce – usprawnienie funkcji słuchowo-wzrokowo-ruchowej. Dzieci biegają w rytm muzyki. Na przerwie w muzyce nauczycielka pokazuje obrazek. Dzieci nazywają przedmiot na obrazku i wystukuj, wyklaskują lub wytupują sylaby. 4. Rozsypanka sylabowa – doskonalenie umiejętności czytania sylabami wyrazów dwusylabowych. Nauczycielka pokazuje dzieciom obrazek umieszczony na gumce – przy rozciąganiu gumki obrazek staje się podzielony na 2 części – sylaby, które dziecko wypowiada. Pokazuje też sylabowy podpis do obrazka, dziecko odczytuje go. Następnie dziecko samo rozciąga kolejne obrazki i odszukuje do nich podpisy z rozsypanki sylabowej i odczytuje je. 5. Kolorowanie obrazka – usprawnianie sprawności manualnych, znajomości samogłosek, kształtowanie związków wzrokowo-ruchowych. Dziecko zapełnia kontur obrazka kredkami świecowymi. Dorysowuje brakujące elementy. Następnie nazywa znajdujący się na pomalowanym obrazku przedmiot. Układa schemat wyrazu za pomocą cegiełek i sylab. Przykleja gotowy napis pod obrazkiem. Zamalowuje czerwoną kredką samogłoski. 6. Zakończenie, zadanie pracy domowej – budzenie motywacji dziecka do pracy, doskonalenie syntezy sylabowej wyrazów. Nauczycielka sprawdza poprawność wykonania pracy i wręcza nagrodę. Następnie daje dziecku kartkę z sylabami. Zadaniem dziecka jest połączyć strzałkami sylaby w wyrazy dwusylabowe i narysować obrazki.
Opracowała: Małgorzata Perkowska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|